سیمان پاکتی

سیمان ماده چسبنده‌ای است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. عمده استفاده‌ی سیمان برای ساخت ملات و بتن است. سیمان به صورت پاکتی به فروش می‌رسد که قیمت سیمان پاکتی کارخانه‌های مختلف بر اساس نوع و وزن با یکدیگر متفاوت است. از سیمان معمولا برای برای چسباندن آجرها و بلوک‌‌ها استفاده می‌شود. سیمان پرتلند رایج‌ترین نوع سیمان است.

انواع دیگری از سیمان نیز وجود دارد که استفاده‌های تزئینی دارند. برای مثال از سیمان سفید به منظور انجام سیمان‌کاری سطوح در معرض دید استفاده می‌شود. تنها تفاوت سیمان سفید با سیمان پرتلند در رنگ آن‌هاست. برای مقاصد تزئینی به جز سیمان سفید، سیمان‌ها رنگی هم وجود دارند که از ترکیب پودر دانه‌های رنگی با سیمان پرتلند یا سفید حاصل می‌شوند.

 

بتن اکسپوز

بتن‌ها انواع مختلفی دارند، که یکی از آن‌ها بتن اکسپوز یا بتن نما است. در ادامه به شما می‌گوییم که بتن اکسپوز چیست؟ بتن اکسپوز را در نمای داخلی یا خارجی ساختمان استفاده می‌کنند. معمولا با بتن‌های اکسپوز پنل‌های آماده‌ای با اشکال مختلف ساخته می‌شود. این کار استفاده از آن‌ها را برای نماکاری بسیار راحت‌تر کرده است. هم‌چنین وزن سبک بتن اکسپوز در مقایسه با دیگر مصالح نماکاری باعث محبوبیت آن شده است. 

با شروع استفاده از بتن اکسپوز در نما، سبکی از معماری به اسم بروتالیسم به وجود آمد. ساختمان‌هایی که از بروتالیسم استفاده می‌کنند در نمای آن‌ها به جز بتن اکسپوز از چیز دیگری استفاده نمی‌شود. نمای کار شده با بتن اکسپوز پس از پایان کار سطحی صاف و صیقلی و بدون حفره یا برجستگی خواهد داشت. از جمله ویژگی‌های بتن اکسپوز این است که در برابر حرارت، یخ‌زدگی و رطوبت مقاومت دارد، ضد فرسایش و خوردگی است و عایق صوتی و حرارتی است.

 

ایزوگام

از ایزوگام به عنوان عایق رطوبت و معمولا در سقف ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. ایزوگام متشکل از قیر و الیاف است و آن را با استفاده از حرارت بر پشت بام‌ها یا دیگر مکان‌ها می‌چسبانند. آسان بودن نصب ایزوگام، عمر بالای آن و قیمت مناسبش باعث شده که ایزوگام محبوب‌ترین روش عایق کردن باشد. شما می‌توانید بهترین قیمت ایزوگام را از طریق لینک استعلام بگیرید.

ایزوگام‌ها را می‌توان براساس ماده سازنده به دو دسته ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده تقسیم کرد. که ایزوگام پلیمری عمدتا از قیر به همراه دیگر محصولات پلیمری ساخته می‌شود. ایزوگام دمیده نیز از قیر ساخته می‌شود، اما در هنگام تولید این ایزوگام‌ها به مازوت یا نفت کوره‌ای هوا دمیده می‌شود. همین موضوع هم خاصیت عایقی این ایزوگام‌ها را نسبت به ایزوگام پلیمری پایین آورده است.

 

میلگرد

میلگردها از مهم‌ترین مقاطع فلزی در ساختمان‌ها هستند. ساختمان‌های اسکلت بتنی عموما در برابر نیروهای کششی مقاومت خوبی ندارند. که با استفاده از میلگرد در ساختمان می‌توان مقاومت آن را در برابر نیروهای کششی وارده مثل زلزله، بالا برد. قیمت روز میلگرد در کارخانجات مختلف متفاوت است. هم‌چنین قیمت میلگرد براساس وزن و نوع آن نیز متغیر است.

میلگردها در دو نوع میلگرد ساده و آجدار تولید می‌شوند. که میلگرد‌های ساده یا میلگردهای گرید A1 دارای سطحی صاف و بدون آج هستند. میلگردهای آجدار که داراری گرید‌‌های A2، A3 و A4 هستند همگی بر روی سطح خود آج دارند، اما نوع آج آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. میلگردهای ساده و آجدار به دو شکل شاخه‌ای و کلاف تولید می‌شوند. کع میلگرد شاخه‌ای اهمان‌طور که از اسمش پیداست به شکل یا شاخه صاف است. اما میلگردهای کلاف به شکل کلاف‌های دور هم پیچیده شده هستند.