سیمان پاکتی

سیمان پاکتی از مصالح پر استفاده در صنعت ساختمان سازی است. سیمان پاکتی در کارخانجات مختلفی تولید می‌شود و انواع متفاوتی نیز دارد. شما می‌توانید قیمت سیمان پاکتی امروز را با کلیک بر روی لینک استعلام بگیرید. سیمان پاکتی حاوی پودر سیمان است که بعد از مخلوط شدن این پودر با شن و ماسه و آب،‌ بتن به دست می‌آید. چهار ترکیب شیمیایی اصلی که در ساخت سیمان به کار می‌روند عبارتند از: تری کلسیم سیلیکات، دی کلسیم سیلیکات، تری کلسیم آلومینات و تترا کلسیم آلومینو فریت.

برای اطمینان از کیفیت سیمان، بهتر است در هنگام خرید آن به یک سری نکات دقت شود. از جمله این نکات می‌توان به این موارد اشاره کرد: نرمی سیمان که نشانگر کیفیت بالا و مرغوب بودن آن است. اگر سیمان ناخالصی داشته باشد ذرات آن زبر خواهند بود. در صورت انبار کردن سیمان برای مدت طولانی، امکان نفوذ رطوبت در آن وجود دارد و سیمان کیفیت خود را از دست خواهد داد. سیمان نباید بوی خام بدهد. و نکته آخر در مورد رنگ سیمان است، که هرچه کیفیت آن بهتر باشد، رنگش خاکستری مایل به سبز است. 

انواع سیمان

سیمان مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز انواع مختلفی دارند. از پر استفاده‌ترین انواع سیمان می‌توان به انواع سیمان پرتلند، سیمان نسوز، سیمان سفید، سیمان زود سخت شونده، سیمان تندگیر، سیمان مقاوم به حرارت و سیمان مقاوم در برابر سولفات‌ها اشاره کرد. در ادامه انواع سیمان پرتلند را که شامل سیمان پرتلند تیپ 1 تا 5 می‌شود را مختصرا بررسی می‌کنیم.

سیمان پرتلند تیپ 1 که به آن همان سیمان معمولی نیز می‌گویند. مقاومت 28 روزه سیمان پرتلند نوع 1 به سه مقدار 325، 425 یا 525 کیلوگرم بر سانتی‌متر مکعب است. در سیمان پرتلند تیپ 2 میزان آلومینات کاهش یافته و در بیشترین حالت 8 درصد است. همین امر باعث شده تا حرارت هیدراسیون آن نیز کم شود و مقاومت سیمان نیز در برابر سولفات‌ها بیشتر شود. سیمان پرتلند تیپ 3، زمان گیرش پایین و مقاومت اولیه‌ی بالایی دارد. سیمان پرتلند نوع 4 برخلاف تیپ 3 حرارت کمی آزاد می‌کند و می‌توان از آن در حجم بالا استفاده کرد. در نهایت سیمان تیپ 5 به عنوان چسب ساختمانی استفاده می‌شود.

بلوک هبلکس

ویژگی‌های منحصر به فرد بلوک هبلکس یا بلوک اتوکلاو شده aac باعث شده که این نوع بلوک‌ها از پرمصرف‌ترین‌ها در ساختمان باشند. بلوک هبلکس با وجود متخلخل بودن از مقاومت خوبی برخوردار است. قیمت بلوک هبلکس با توجه به ابعاد آن متفاوت است.این بلوک را در ابعاد 60*25*10، 60*25*12.5، 60*25*15، 60*25*20، 60*25*25 و 60*25*30  و یا حتی در ابعاد مورد سفارش مشتریان تولید می‌شوند.

کار با بلوک هبلکس بسیار راحت است و همین امر باعث بالا رفتن سرعت کار می‌شود. این بلوک‌ها ابعاد متنوع و مناسبی دارند. در مقایسه با مصالح دیگر به ملات کمتری نیاز دارند. بلوک هبلکس هم در برابر فشارهای درونی و هم در برابر فشارهای بیرونی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

میلگرد

میلگرد از اساسی‌ترین مقاطع فولادی در ساختمان‌سازی است که وظیفه اصلی آن تحمل نیروهای کششی وارده به سازه است. به دلیل پر استفاده بودن این مقطع فولادی، قیمت میلگرد امروز می‌تواند در هزینه نهایی ساخت نقش تاثیرگذاری داشته باشد. از جمله مواردی که هنگام خرید میلگرد باید به آن دقت کرد سایز میلگرد است. میلگردها در دو نوع ساده و آجدار و در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. 

میلگردهای ساده سطحی صاف و بدون آج دارند، و میلگردهای آجدار بر روی سطح خود آج دارند. طبق استاندارد، میلگردهای آجدار در 3 گرید تولید می‌شوند، که نوع آج آن‌ها با هم متفاوت است. میلگردهای ساده و آجدار را می‌توان هم به صورت شاخه‌ای و هم به صورت کلاف خریداری کرد.