سیمان پاکتی 50 کیلویی

سیمان از پر استفاده‌ترین مصالح ساختمانی است. معمولا سیمان در پاکت‌های 50 کیلویی به فروش می‌رسد که پودر سیمان بعد از ترکیب با مواد دیگر، مانند آب، به ملات تبدیل شده و قابل استفاده خواهد بود. قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز را می‌توانید از سیوان لند استعلام بگیرید. سیمان انواع مختلفی دارد که پر استفاده‌ترین نوع سیمان، سیمان پرتلند است.

سیمان پرتلند نیز خود به انواع مختلفی از جمله سیمان پرتلند معمولی، سیمان پرتلند اصلاح شده (که حرارت آب‌بندی کمتر و مقاومت بیشتری دارد)، سیمان پرتلند زودگیر (که زودگیر است و مقاومت اولیه بالایی دارد)، سیمان پرتلند دیرگیر (که در زمان گیرش حرارت کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها آزاد می‌کند) و سیمان پرتلند ضد سولفات (که در سازه‌های دریایی و زمین‌های سولفات‌دار کاربرد دارد) تقسیم می‌شود.

بلوک سبک

بلوک سبک نوعی از بلوک‌ها هستند که با ترکیبی از سیمان، سیلیس، گچ و پودر آلومینیوم و در شرایطی خاص تولید می شوند. این بلوک‌ها متخلخل بوده و در آن‌ها حباب هوا وجود دارد. وجود همین حباب‌های هوا باعث شده تا بلوک‌های سبک عایق خوبی در برابر صدا و گرما باشند. و هم‌چنین وزن سبک‌ این بلوک‌ها موجب شده تا در هنگام حوادثی مثل زلزله خسارت کمتری به بار بیاورند.

 بلوک‌های سبک انواع و کاربردهای متفاوتی دارند و از آن‌ها می‌توان به مقاصد مختلفی مثل کف سازی ساختمان یا جایگزین آجر استفاده کرد.بلوک سبک لیپر، بلوک سبک فوم دار، بلوک سبک هبلکس، بلوک سبک CLC، بلوک سبک لیکا، بلوک گازی، بلوک سه جداره و بلوک سبک کام و زبانه‌دار از انواع بلوک‌های سبک ساختمانی هستند.

بتن اکسپوز

بتن، با توجه به موادی که در آن به کار می‌رود و نحوه تولیدش، انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بتن اکسپوز است. در مورد این که بتن اکسپوز چیست باید بگوییم که بتن اکسپوز یکی از انواع بتن است که در نمای ساختمان کاربرد دارد. بتن اکسپوز را چه در نمای داخلی و چه در نمای خارجی می‌توان استفاده کرد.

بتن اکسپوز را می‌توان هم به صورت پنل پیش ساخته تولید کرد و سپس این پنل‌ها را در محل پروژه نصب کرد، و هم می‌توان در همان محل پروژه آن‌ها را تولید و بتن ریزی کرد. که از روش دوم عموما در پروژه‌های بزرگی مثل ساخت پل استفاده می‌شود. در هر دو صورت بتن اکسپوز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مثل مقاومت بالا در برابر حریق، رطوبت و یخ‌زدگی،مقاومت در برابر فشار و ضربه، ضد سایش و خوردگی و عایق صوتی و حرارتی است.

بتن ریزی

بتن ریزی جزء مراحل بسیار مهم در ساختمان سازی است. برای بتن ریزی مراحل ساخت قالب، آرماتور بندی، آماده سازی بتن، ریختن بتن در قالب و ویبره کردن آن طی می‌شود. بعد از بتن ریزی تا خشک شدن کامل آن نیز باید برای اطمینان از کیفیت آن، مرتبا پارامترهای بتن چک شود. 

از جمله نکاتی که حین بتن ریزی باید آن‌ها را رعایت کرد، می‌توان به این موارد اشاره کرد: تمام تجهیزات و وسایلی که برای بتن ریزی استفاده می‌شوند باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشند؛ بتن ریزی باید توسط افراد متخصص انجام شود؛ ضخامت بتن روی میلگرد باید به اندازه استاندارد باشد و در نهایت سطح بتن ریزی شده نیز باید تراز باشد.