آجر سفال

آجر سفال پرمصرف‌ترین مصالح برای تیغه‌های ساختمانی است. این سه ویژگی آجرهای سفالی که هم در برابر آتش مقاوم هستند، هم ابعاد خوبی دارند و هم قیمت مناسبی دارند علت محبوبیت آن‌هاست. شما می‌توانید بهترین قیمت آجر سفال را از سیوان لند بخواهید. 

آجرهای سفالی ترکیبی از خاک رس و آب هستند. این ترکیب ابتدا قالب گیری می‌شود و بعد از خشک شدن قالب، وارد کوره‌ی آجرپزی با دمای 40 تا 200 درجه سانتی‌گراد می‌کنند. که محصول نهایی آجری سفالی به ابعاد 5.5 سانتی‌متری با 3 سوراخ، 7 سانتی‌متری با 4 سوراخ، 10 سانتی‌متری با 6 سوراخ یا 15 و 20 سانتی‌متری با 9 سوراخ است. 

از آجرهای سفالی با ابعاد 15 و 20 سانتی‌متر برای دیوارهای بیرونی و از ابعاد کوچکتر برای دیوارهای درونی استفاده می‌شود. به طور کلی کاربرد آجرهای سفالی برای ساخت دیوارهای باربر، جدا کننده، نمای داخلی و خارجی، طاق‌های ضربی بین تیرآهن و سقف‌های تیرچه بلوک است. 

برخی از مزایای استفاده از آجر سفال عبارتند از: سبک‌تر بودن آن‌ها نسبت به دیگر آجرها، مقاومت در برابر حریق، سهولت اجرا و سرعت نصب بالا، قیمت مناسب و قابلیت استفاده در کلیه‌ی سازه‌های بتنی و فلزی. از جمله معایب آن نیز می‌توان به امکان شکستن، احتمال آلوده شدن خاک رس در کارخانه و ترک خوردن آجر و نیاز به گچ و خاک بیشتر برای هموارسازی سطح آن.

آجر

آجرها یکی از مصالح ساختمانی هستند که از خاک رس و به شکل بلوک تولید شده و برای ساخت دیوار و دیگر قسمت‌های ساختمان به کار می‌روند. آجرها را براساس فاکتورهای مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد. یکی از این موارد دسته‌بندی بر اساس کیفیت آجر است. که وجود آجر با کیفیت‌های مختلف باعث تفاوت قیمت آجر شده است.

آجر درجه یک رنگ قرمز یا زرد یکدستی دارد. درصد جذب آب در آن‌ها کمتر از 10 درصد است و مقاومت فشاری بین 2245 تا 2280 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع دارند. طول عمر این آجرها بسیار بالاست و در سطح آن‌ها شوره‌زدگی و گل آهک نیست.

آجر درجه دو نیز رنگ قرمز یا زرد یکدست دارد. جذب آب در این آجرها بین 10 تا 15 درصد است. مقاومت فشاری آن‌ها بین 154 تا 175 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. طول عمر این آجرها پایین و حدود 15 سال است. 

آجر درجه 3 تنها به رنگ قرمز کمرنگ است و برخلاف دو نوع قبلی سایز و شکل منظمی ندارد. درصد جذب آب در آن‌ها بالای 15 درصد است. هم‌چنین سطح این آجرها در برابر خراشیدگی مقاومت چندانی ندارد.

افزودنی بتن

افزودنی‌های بتن مواد شیمیایی یا معدنی هستند که در حین اختلاط بتن به آن اضافه شده و باعث بهینه شدن برخی از خواص بتن می‌شوند. افزودنی‌های بتن انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارد و بر یک ویژگی بتن اثر می‌گذارد. قیمت افزودنی بتن بر اساس کاربرد و حجم آن متفاوت است.

افزودنی بتن روان کننده میزان آب در اختلاط بتن را کاهش می‌دهند. با کاهش آب در اختلاط بتن، مقاومت آن افزایش پیدا می‌کند. فوق روان‌کننده‌ها انواع دیگری از افزودنی‌ها هستند که درصد آب را نسبت به روان کننده‌های معمولی بیشتر کاهش می‌دهند. 

افزودنی بتن ضدیخ سرعت گیرش اولیه بتن را کاهش می‌دهد. از این افزودنی‌ها بیشتر در هوای سرد یا مناطق سردسیر استفاده می‌شود. در مقابل افزودنی بتن دیرگیر کننده سرعت گیرش اولیه بتن را کاهش می‌دهد و از آن در مناطق گرمسیر و فصول گرم استفاده می‌کنند.

افزودنی بتن میکروسیلیس هم منجر به کاهش نفوذپذیری بتن، افزایش مقاومت فشاری و کششی آن و کاهش درجه حرارت بتن کمک می‌کند. افزودنی‌های بتن انواع بسیار دیگری مثل افزودنی بتن آب‌بند، حباب هواساز، ضد آب‌شستگی، افزودنی ملات، بازدارنده خوردگی و غیره نیز دارند.