مصالح و صنعت ساختمان سازی

شناخت مصالح ساختمانی برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بسیار لازم و ضروری است. زیرا این شناخت، به انتخاب دقیق شما کمک خواهد کرد و سازه‌ی ساخته شده با این مصالح مرغوب، بسیار با کیفیت و با دوام خواهد بود. به طور کلی مصالح ساختمانی به موادی گفته می‌شود که در صنعت ساختمان سازی از آن‌ها استفاده می‌کنند. سنگ، بتن، آجر، سیمان، مقاطع فولادی مانند میلگرد و ماسه از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی می‌باشند که می‌توانید در هر پروژه‌ای از آن‌ها استفاده کنید. قیمت مصالح بسته به نوع مواد اولیه و ددیگر عوامل، مدام در حال نوسان است و نمی‌توان مقدار معینی برای آن در نظر گرفت.

ماسه شسته و کاربرد آن

ماسه در حالت طبیعی دارای مقدای خاک در ساختار خود می‌باشد که این خاک می‌تواند هم مزایا و هم معایبی را در استفاده از آن به همراه داشته باشد. یکی از این مزیت‌ها این است که کار کردن با ملات را آسان می‌کند و مقدار آن تا 4 درصد مشکلی ندارد. وجود خاک بیشتر از 4 درصد سبب می‌شود که چسبندگی ملات از بین رفته و ملات مقاوم و خوبی بدست نیاید. ماسه شسته ماسه‌ای است که شسته می‌شود تا این خاک از آن گرفته شود و یا درصد آن کاهش یابد. ملات تولید شده با ماسه شسته، چسبندگی بالایی داشته و در تولید بتن به کار برده می‌شود. همچنین در دوغاب پشت سنگ‌ها و کاشی‌ها نیز از این ماسه استفاده می‌شود. البته باید دقت کنید که نوع مرغوب و باکیفیت این مصالح را خریداری کنید. قیمت ماسه شسته بی کیفیت پایین است و به راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید.

سیمان پاکتی و نگهداری از آن

همانطور که می‌دانید یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی، سیمان است که به دو صورت فله‌ای و پاکتی در بازار عرضه می‌شوند. اگر بخواهیم قیمت سیمان پاکتی را با فله‌ای مقایسه کنیم باید بگوییم که هزینه‌ی خرید سیمان به صورت فله‌ای کمتر خواهد شد و مقرون به صرفه تر است. این مصالح به یک شرایط خاصی برای نگهداری نیاز دارند و نمی‌توان هر طور که خواست آن را نگهداری کرد.

معرفی میلگرد 16

این نوع میلگرد در دسته‌ی میلگردهای آجدار  قرار می‌گیرد و از شمش و بیلت‌های فولاد ساخته شده است. این محصول به عنوان یک مقطع فولادی در دسازه‌های بتن مسلح و بنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتن یا سازه را در حالت فشرده نگه دارد.  قیمت میلگرد 16 نیز مانند سایر مصالح ساختمانی، نوسانات زیادی دارد. وزن و کیفیت این محصولات در زمان خرید قابل اهمیت است.

سیوان لند بزرگترین فروشگاه اینترنتی خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی می‌باشد که انواع مصالح ساختمانی اعم از ماسه شسته، میلگرد 16 و سیمان پاکتی را در خود جای داده و سعی کرده تا با کیفیت ترین نوع آن‌ها را در اختیار شما قرار  دهد. درصورت نیاز به هریک از مصالح و تجهیزات ساختمانی، می‌توانید به سیوان لند مراجعه کنید.