آجر سفال و انواع آن

 

آجر سفال یکی از انواع آجرها است که از خاک رس، آهک و شن ساخته شده و در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. این مصالح در دو نوع آججر سفال فوم دار و آجر سفال سقفی  تولید و در بازار عرضه می‌شوند.  آجر سفال فوم دار یکی از انواع آجرهای تیغه محسوب می‌شوند  که از با کیفیت ترین آجرهای سفال ممتاز و درجه یک محسوب می‌شوند. تنها تفاوت این آجرها با آجرهای معمولی، وجود فوم در یکی از سوراخ‌های آن است که سبب شده تا این آجر به آجری عایق و ضد صدا تبدیل شود. البته به این نکته نیز توجه کنید که قیمت آجر سفال فوم دار بیشتر خواهد بود. اما آجرهای سقفی معمولا در اجرا و پوشش سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دلایل استفاده از این نوع آجرها در سقف، سبک بودن آن‌ها است. این نوع آجرهای سفال در ارتفاع‌های 40 و 50سانتی متری تولید می‌شوند.

دستگاه تصفیه آب و مراحل تصفیه

دستگاه‌های تصفیه آب به منظور حذف آلاینده‌ها و ذرات مضر موجود در آب‌های آشامیدنی تولید شده‌اند. این دستگاه‌ها توسط فیلترهایی کار می‌کنند که هرکدام از آن‌ها بخشی از آلودگی‌های آب را از بین می‌برند. این فیلترها به ترتیب در این دستگاه تعبیه شده‌اند به این صورت که اولیت فیلتر پروپیلن نام داشته و املاح و ذرات درشت موجود در آب را از بین می‌برد. این فیلتر باید هر چها الی شش ماه یک بار تعویض شوند. در مرحله‌ی دوم فیلتری به نام فیلتر کربن فعال قرار دارد که کلر موجود در آب را از بین می‌برد. این فیلتر ها نیز همچون فیلتر مرحله اول باید هر چهار الی شش ماه یک بار تعویض شوند. پس از این فیلتر، فیلتر کربن بلاک قرار گرفته که مواد جانبی مانند کلرامین آب آشامیدنی را حذف می‌کند. فیلتر کربن بلاک باید هر چهار الی شش ماه یک بار تعویض شوند. در چهارمین جایگاه، فیلتر ممبران اسمز معکوس قرار می‌گیرد که به نوعی قلب دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود و وظیفه‌ی حذف املاح بسیار ریز موجود در آب را بر عهده درد و هر یک سال و نیم تا دو سال لازم است که آن را تعویض کنید. فیلتر پست کربن در مرحله‌ی پنجم، علاوه بر شیرین کردن آب، بو، طعم و رنگ آب را بهبود می‌بخشد. این فیلترها نیز باید هر یک الی یک سال و نیم یک بار تعویض شوند. فیلتر مینرال در مرحله‌ی ششم املاح مورد نیاز و مفید برای بدن انسان را به آب می‌افزاید که باید هر یک تا یک سال و نیم یکبار آن را تعویض کنید. فیلتر مرحله هفتم ، فیلتر قلیایی نام دارد که سطح قلیاییته آب را بین 7.5 تا 9 نگه می‌دارد. فیلتر آخری که در این دستگاه استفاده می‌شود، فیلتر اکسیژن ساز است که مانند فیلتر مرحله قبل باید هر یک سال و نیم یک بار تعویض شوند. کیفیت و نوع برند این قطعات در زمان خرید دستگاه تصفیه آب بسیار حائز اهمیت است.

سیوان  لند بازار آنلاین صنعت ساختمان می باشد که  تمامی مصالح و تجهیزات ساختمانی  از ججمله دستگاه تصفیه آب و آجر سفال  را در خود جای داده و شما می توانید این محصولات را در بالاترین کیفیت و بهتریین قیمت خریداری کنید. سیوان لند اعتباار خود را توسط مشتریانی که از محصولات آن استفاده  کرده، ثاببت  می کند. پس شما  میی توانید با  خیالی آسوده از سیوان لند خرید  کنید.