معیارهای خرید بلوک سیمانی

بلوک‌های سیمانی با ویژگی‌های متنوعی تولید و در بازار عرضه می‌شوند و به دلیل همین تفاوت در ویژگی‌های خود قیمت بلوک سیمانی با یکدیگر تفاوت دارد. در زمان خرید این محصولات باید ابتدا نوع سازه‌ی خود را مشخص کنید تا بتوانید بلوک مناسب را خریداری کنید.  از آنجایی که بلوک‌های سیمانی انواع مختلفی دارند، پس هرکدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را در ساختمان سازی خواهند داشت. به عنوان مثال در ساخت جدول‌ها یا دیوار پارکینگ‌ها از بلوک‌های سیمانی سبک استفاده می‌کنند زیرا وزن آن‌ها کم بوده و مقاومت بالایی نیز دارند. در مقابل اگر دیوار مورد نظر شما، دیوارهای خارجی باشد و یا بخواهید سقف سازه‌ی خود را با استفاده از بلوک‌های سیمانی بسازید، بهترین گزینه بلوک‌های سیمانی سنگین می‌باشد.

خرید سیمان استاندارد و باکیفیت

نکات مهمی که در زمان خرید سیمان باید به آن توجه کنید تا کحصولی باکیفیت خریداری کنید عبارتند از:

·       سیمان‌های استاندارد و باکیفیت نرم هستند و وجود ذرات زبر در آن‌ها نشانه‌ی ناخالصی در آن است.

·       درصورتی که سیمان بوی خاک بدهد، به این معناست که کیفیت پایینی دارد.

·       از انبار کردن سیمان به مدت طولانی خودداری کنید، زیرا با گذشت زمان و جذب رطوبت، سخت شده و خاصیت خود را از دست می‌دهد.

·       درصورتی که سیمان را درون آب ریختید و سیمان ته نشین شد، به این معناست که سیمان شما مرغوبیت کافی را ندارد.

·       رنگ یک سیمان استاندارد و مرغوب، خاکستری یا خاکستری مایل به سبز است.

بلوک‌های اتوکلاو شده

بلوک‌های هبلکس که به بلوک اتوکلاو شده شهرت دارند یکی از مصالح نوینی هستند که در مدت کوتاهی توانستند جایگاه خود را در بازار صنعت پیدا کنند. برای تشخیص کیفیت و مرغوب بودن این بلوک‌ها، روش‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها، برند سازنده بلوک‌های هبلکس است. در برخی موارد برند این محصولات می‌تواند تعیین کننده‌ی قیمت هبلکس باشد. یکی دیگر از مسائلی که باید در زمان خرید بلوک‌های هبلکس در نظر داشته باشید تا محصولی با کیفیت داشته باشید، وزن بلوک‌ها است. این بلوک‌ها باید در ابعاد و وزن استاندارد تولید شوند تا پس از استفاده دچار مشکل نشوید.