قیمت گچ

گچ در زیردسته‌ی مصالح ساختمانی پودری قرار می‌گیرد و از جمله مصالحی است که در استحکام ساختمان نقش مهمی دارد. گچ را می‌توان به صورت طبیعی از زمین استخراج و یا به صورت غیر طبیعی تولید کرد. از گچ برای اندود کردن، سفید کاری، تمیز کاری، ساخت ملات گچی و ساخت ورقه‌های پیش ساخته استفاده می‌شود. و از جمله خاصیت‌های آن می‌توان به صرفه اقتصادی و مناسب بودن قیمت گچ، مقاومت آن در برابر آتش و زودگیر بودن اشاره کرد.

برای استفاده از گچ کافی است پودر آن را در ظرفی ریخته و به نسبت معین آب به آن اضافه کرد. بعد از این که ترکیب به دست آمده به گیرش اولیه‌ی خود رسید، می‌توان گچ را با استفاده از ماله بر روی سطح مورد نظر کشید. اگر گچ به منظور سفید کاری باشد، نیاز به اضافه کردن خاک نیست، اما اگر برای ساخت ملات باشد، خاک رس نیز به نسبت مساوی با گچ، به آن اضافه می‌شود.

قیمت بتن آماده

بتن که از ترکیب آب و سیمان و سنگدانه به دست می‌آید، مصالح اصلی ساختمانی است. بتن عموما به صورت پودر خریداری و در همان محل پروژه با آب ترکیب و به صورت خمیر درمی‌آمد. اما بتن را به صورت آماده نیز می‌توان خریداری کرد. که اگر محل پروژه به کارخانه بتن نزدیک باشد، بتن آماده با میکسر بر سر پروژه فرستاده می‌شود و دیگر نیازی به ترکیب و ساخت بتن در محل پروژه نیست.

قیمت بتن آماده تحت تاثیر عوامل مختلفی می‌تواند متغیر باشد. که مهمترین این عوامل کارخانه سازنده بتن و عیار بتن است. برای مثال قیمت بتن آماده 150 از یک کارخانه با بتن آماده عیار 250 از همان کارخانه متفاوت است. البته نوع بتن نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. که انواع بتن را می‌توان بتن معمولی، بتن سبک، بتن سنگین، بتن آرمه، بتن پیش ساخته، بتن پیش تنیده، بتن هوادار، بتن آسفالتی، بتن شیشه‌ای، بتن زودگیر، بتن آهکی، بتن غلتکی و … دانست.

سیوان لند

سیوان لند، بازار آنلاین صنعت ساختمان است. این وب سایت که با هدف تسهیل خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی به وجود آمده،  انواع مصالح و تجهیزات مورد نیاز برای یک ساخت یک ساختمان را در دسته بندی‌های خود جای داده و به راحتی و با چند کلیک می‌توان مصالح مورد نیاز را به صورت آنلاین خریداری و در درب کارخانه یا محل پروژه تحویل گرفت.

از مزایای سیوان لند این است که با حذف واسطه‌ها فروشنده و خریدار را مستقیما به هم وصل می‌کنند. فروشندگان می‌توانند پس از ثبت نام در سیوان لند، فروشگاه آنلاین خود را در این وب سایت راه بینداز و با ثبت محصولات خود، نسبت به فروش آنلاین آن‌ها اقدام کنند. خریداران نیز می‌توانند محصولات فروشگاه‌ها مصالح ساختمانی مختلف را مشاهده و با بررسی ویژگی و قیمت مصالح ساختمان نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.