محاسبه قیمت بلوک هبلکس

قیمت بلوک هبلکس از سایر بلوک‌ها به مراتب بیشتر است اما از طرفی هم ابعاد و اندازه‌ی آن سبب می‌شو تا تعداد کمتری از آن‌ها برای اجرای دیوار نیاز باشد. سبک بودن بلوک‌های هبلکس سبب کاهش برخی دیگر از هزینه‌ها مانند حمل و نقل نیز می‌شود. از طرف دیگر نیروی کار کمتری برای جا به جایی بلوک‌های هبلکس نیاز دارید و این مزایا سبب می‌شود تا در نهایت هزینه‌ی کلی پایین بیاید. شما برای اجرای بلوک‌های هبلکس به مدت زمان کمتری نسبت به سایر بلوک‌ها نیاز دارید، زیرا این مصالح وزن کمی داشته و ابعاد بزرگتری دارند. از دیگر مزایای این بلوک‌ها می‌توان به عایق صوتی و حرارتی بودن هبلکس اشاره کرد که امروزه کاربرد فراوانی دارند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت آجر

آجرها از آن دسته مصالحی هستند که از ابتدای صنعت ساختمان سازی حضور پر رنگ و موثری داشته‌اند و در اکثر پروژه‌ها از آن استفاده می‌کنند. یکی از دلایل کاربرد فراوان این مصالح، مناسب بودن قیمت آجر است. این مورد براساس عوامل گوناگونی تعیین می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از: نوع مواد اولیه‌ی به کار رفته در ساخت آجر، نحوه پرداخت آجرها و میزان حرارت دهی آن‌ها، میزان مقاومت آجر در برابر اسیدها و بازها و ... . البته شما باید آجرها را براساس نوع کاربردی که قرار است داشته باشند انتخاب کنید و فاکتور هر فرد در زمان خرید این مصالح متفاوت خواهد بود.

نکات مهم در زمان قالب بندی

1.      پس از هر بار استفاده از قالب بتن، آن را تمیز کنید. این کار باید بلافاصله پس از برداشتن قالب از روی بتن انجام بگیرد. برای این کار می‌توانید از آب و پارچه استفاده کنید.

2.     استفاده از پوشش محافظت کننده برای قالب بتن ار فراموش نکنید. این پوشش‌ها سبب افزایش سلامت قالب فلزی بتن خواهد شد.

3.     تاثیر مواد افزودنی بر روی صفحات تشکیل دهنده. مواد افزودنی، شیمیایی هستند که می‌توانند سایندگی بتن را افزایش دهند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان از روکش‌های محافظتی استفاده کرد.

 

4.    حمل و نقل و انبار داری قالب‌ها را جدی بگیرید. باید مراقب باشید که از تراشیدن، خراشیدگی و آسیب به قالب بتن در حین کار جلوگیری کنید. در زمان حمل و نقل قالب‌ها را به صورت مسطح، رو در رو و پشت به پشت انبار کنید. در حین انبار کردن قالب‌ها به این نکته توجه کنید که نباید آن‌ها را در معرض نور خورشید و باران قرار دهید.