برج میلاد و ویژگی‌های آن

ارتفاع برج میلاد با ۱۲ طبقه شکل گرفته و ساخت آن ۱۴ سال طول کشید. ارتفاع این برج حدود ۴۳۵ متر است که به نمادی از تهران تبدیل شده و در بیشتر مناطق آن قابل رویت است. ارتفاع بالاترین طبقه‌ی برج میلاد به ۳۱۲ متر و آخرین سقف آن به ۳۱۵ متر می‌رسد. ما بقی ارتفاع برج میلاد به دکل مخابراتی آن که حدود ۱۲۰ متر است اختصاص می‌یابد. ارتفاع این برج کارکردهایی دارد که عبارتند از:

·       ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای سیستم‌های جدید تلوزیونی

·       گسترش و بهینه سازی پوشش شبکه‌های بی‌سیم و پی جو

·       ایجاد و گسترش شبکه‌های دسترسی بدون سیم

·       هواشناسی و کنترل ترافیک

·       ایجاد بی نظیر ترین جاذبه‌های گردشگری با تمامی امکانات

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲

وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلات دولت جهت آرامش بیشتر مستاجران می‌باشد. این طرح در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته که برای دیافت آن نیاز به ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن است. جهت ثبت نام بایستی به آدرس tem.mrub.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت آن را به ترتیب طی کنید. برای این کار هیچ نیازی به مراجعه‌ی حضوری نیست. اما قبل از ثبت نام باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

1.      متقاضی بایستی حتما متاهل باشد.

2.     اجاره امه‌ی ارائه شده از سوی متقاضی باید به صورت رسمی تنظیم شده باید و یا در سامانه‌ی ایران املاک به ثبت رسیده باشد و دارای کد رهگیری باشد.

3.     تاریخ اجاره نامه‌ی ارائه شده باید حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

کارکرد سیمان

کارکرد این صالح ساختمانی براساس فرآیند هیدراتاسیون است. به این معنا که سیمان در صورت اضافه شدن آب به آن، سفت می‌شود. برخی از مواد موجود در سیمان هیدرولیکی، به دلیل استفاده از آب، واکنش‌هایی را آغاز می‌کند که سبب می‌شود تا این مخلوط با کاهش زمان پخت، خیلی سریع جا بیفتد و سخت شود. ماهیت سیمان سبب شده تا در برابر صدمات ناشی از آب و حملات شیمیایی نفوذ ناپذیر باشد. به همین دلیل است که می‌توان از سیمان برای ساخت سازه‌هایی که در تماس، نزدیک و یا غوطه ور شدن در آب هستند، استفاده کرد.