آجر و کاربردهای آن

آجرها با ویژگی‌های خاص و متفاوتی دارند، هنوز هم جایگاه خود را در صنعت ساختمان سازی حفظ کرده‌اند. از این مصالح به مقاصد گوناگونی استفاده می‌شود که بسته به نوع و ویژگی‌های آن، قیمت آجر ها نیز با هم متفاوت خواهد بود. درواقع آجرها بلوک‌های ساخته شده از خاک رس هستند که در گذشته به صورت دستی تولید می‌شدند. اما امروزه انواع آجرها را با ماشین آلات و دستگاه‌های پیشرفته‌ای تولید می‌کنند که سبب شده کیفیت این مصالح بالا برود و پرتی کمتری دارشته باشد. آجرها از دیوارچینی تا نمای ساختمان کاربرد دارند و می‌توان با استفاده از آن نماهای زیبایی را روی ساختمان پیاده کرد.

بررسی انواع بلوک سبک

به صراحت می‌توان گفت که بلوک‌های سبک به یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان سازی تبدیل شده است. همانطور که از نام این مصالح مشخص است، وزن ان‌ها بسیار کم است و این موضوع سبب شده تا آن را جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی کنند. بلوک‌های سبک مخلوطی از سیمان، سیلیس، گچ و پودر آلومینیوم هستند که در شرایط خاص و دستگاه‌هایی به نام اتوکلاو تولید می‌شوند. اندازه و ابعاد این بلوک‌ها متفاوت است و شاید دلیل اینکه می‌توان آن را در هر بخشی از ساختمان به کار برد، همین باشد.

ارتفاع برج میلاد چقدر است؟

برج میلاد به عنوان بلندترین برج مخابراتی چند منظوره در شمال غربی تهران است که ساخت آن از سال 1374 آغاز  شد و حدود 14 سال به طول انجامید. طول برج میلاد که بلندترین برج ایران است حدود 435 متر می‌باشد. این برج از 5 بخش اصلی تشکیل شده است:

·       شالوده

·       ساختمان پای برج ( لابی )

·       بدنه‌ی اصلی  برج

·       دکل

ارتفاع برج میلاد کاربردهای گوناگونی اعم از کاربردهای مخابراتی، تلوزیونی و ... دارد. این سازه دارای 12 طبقه می‌باشد که زیربنای آن تقریبا 12 هزیار متر مربع است و قطر آن به بیش از 60 متر می‌رسد.  وزن کل این سازه حدود 2100 تن می‌باشد که علاوه بر 6 آسانسور در بدنه‌ی آن و 2 آسانسور با ظرفیت 10 نفر در این بخش وجود دارد.