چه عواملی سبب افزایش قیمت سیمان شده است؟

بهتر است بدانید که قیمت سیمان در سال‌های اخیر با رشد و نوسانات زیادی همراه بوده است. درواثقع قیمت سیمان به دلیل عرضه، عدم تطابق تقاضا، افزایش هزینه‌ی ورودی و ... تا حد زیادی نوسان را تجربه کرده است. شاید بپرسید که چه عواملی موجب ایجاد این نوسانات شده است؟ این عوامل عبارتند از:

·       درجه سیمان: هرچه درجه‌ی سیمان بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال سیمان درجه 53 ازسیمان درجه 43 گران تر است. علاوه بر آن برند تولید کننده نیز در کیفیت سیمان تاثیرگذار خواهد بود.

·       بافت سیمان: سیمان مرغوب سیمانی است که بافتی ریزداشته باشد. پساگر احساس می‌کنید که در کیسه، توده‌هایی وجود دارد، از خرید آن خودداری کنید.

·       تاریخ ساخت: سیمان‌های بیش از 15 روز را نپذیرید زیرا  این محصولات در تماس با رطوبت سفت شده و خواص خود را از دست می‌دهند.

ویژگی‌های فوم سقفی

فوم‌های سقفی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، در بین ساختمان سازان محبوبیت زیادی دارد. مناسب بودن قیمت فوم سقفی در کنار سبک بودن و مقاومت بالای آن در این محبوبیت بی تاثیر نبوده است. به طور کلی دو نوع فوم سقفی قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال در بازار موجود است که فرد بسته به سلیقه و نیاز خود یکیاز آن‌ها را انتخاب و خریداری می‌کند. میزان تراکم فوم سقفی یکی از مهم ترین عوامل در مقاومت در برابر حرارت است. مهندسین می‌دانند که استفاده از مصالح سبک در ساختمان سازی تا چه حد می‌تواند در هنگام بروز حادثه نقش داشته باشد، به جای استفاده از بلوک‌ها، فوم‌هایسقفیرا جایگزین آن می‌کنند.

مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن 1402

ابتدا برای ثبت درخواست در سامانه، مدارک زیر را دم دست داشته باشید:

·       مدارک شناسایی ( شناسنامه یا کارت ملی )

·       اجاره نامه‌ی ثبت شده در سامانه‌ی ثبت معاملات و املاک و مستغلات ( قولنامه )

پس از بارگذاری این مدارک در سامانه، به یکی از شعب بانک‌های تعیین شده مراجعه کرده و مدارک زیر را در اختیار آن‌ها بگذارید:

·       اصل شناسنامه

·       اصل کارت ملی

·       اجاره نامه رسمی ( حاوی کد رهگیری )

·       گواهی کسر از حقوق و یا مستمری به همراه شماره حسابی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود. ( در صورت نداشتن هریک از این مدارک بایستی سفته ارائه دهید )

ضامن شا نیزبایستی مدارک زیر را به بانک تحویل دهد:

·       گواهی کسر از حقوق

·       گواهی حقوق مستمری از نهادهای دولتی

·       در صورت نداشتن دو مورد فوق، بایستی چک یا سفته ارائه دهد.