معرفی استان‌ها و شهرها روی نقشه ایران

نقشه ایران یک تصویر نمادین از روابط بین المان‌هایی همچون اشیاء مناطق و مضامین ایران می‌باشد. شباهت نقشه ایران به گربه را برای اولین بار یک کشیش انگلیسی مطرح کرد. کشور ایران پس از سپری کردن مصائب سیاسی و جنگی در دوره‌های مختلف و از دست دادن بسیاری از اراضی خود مانند بخش‌هایی از قفقاز، آذربایجان، ایروان، قره باغ و ... به شکل امروزی خود در آمده است. در حال حاضر ایران دارای 31 استان بزرگ و کوچک می‌باشد. در این نقشه شاهد مرزهای آبی کشور ایران با سایر کشورها هستیم. از نمونه رودهایی که مرز میان ایران و کشورهای دیگر شده است می‌توان به ارس، تجن، هریرود، اترک، اروند و آستارا اشاره کرد.

بتن آماده، پر مصرف ترین نوع مصالح در ساختمان سازی

بتن آماده یکی از ارزشمند ترین متریال در حوزه‌ی ساختمان سازی به شمار می‌رود که در کارخانه‌های سیمان توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ای به نام بچینگ و براساس مشخصات استاندارد مورد نیاز تولید و در بازار عرضه می‌شوند. در تولید این مصالح، مصرف سیمان کاهش می‌باشد. در واقع رسیدگی بیشتر و عملیات صحیح مخلوط کردن در فرآیند تولید بتن آماده سبب کاهش مصرف 10 تا 12 درصدی سیمان خواهد شد. علاوه بر این، استفاده از مواد افزودنی و دیگر مواد سیمانی نیز به کاهش مصرف سیمان کمک خواهد کرد و تمام این عوامل دست به دست یکدیگر داده‌اند تا سبب کاهش قیمت بتن آماده شوند. 

ساعت کار متروی تهران

هر فردی که در تهران زندگی می‌کند، برای یک بار هم که شده به استفاده از مترو نیاز داشته است و بهتر است که ساعت کار مترو تهران را بداند. زیرا رفت و آمد در این شهر شلوغ با مترو بسیار راحت تر است. ساعت کاری مترو تهران در وبسایت رسمی آن در سال 1402 اینگونه اعلام شده است. خطوط 1 تا 4 از ساعت 5:30 صبح تا 10 شب، خطوط نیمه شرقی 6 و نیمه غربی 7 و خط 7 نیز ساعت کاری مشابه خطور 1 تا 4 دارند. اما خط انشعابی فرودگاه امام خمینی از ساعت 7:25 صبح کار خود را آغاز کرده و تا ساعت 8:51 شب فعالیت خود را دارد. خط انشعابی فرودگاه مهرآباد نیز از ساعت 5:37 صبح تا 10 شب فعالیت دارد.