وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلاتی است که برای کمک به مستاجران، از طرف دولت به آن‌ها پرداخت می‌شود. طرح پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران از سال پیش توسط دولت کلید خورد و از آن استقبال بسیار زیادی شد؛ به طوری که حدود 920هزار سرپرست خانوار برای دریافت این وام، در سامانه ودیعه مسکن ثبت نام کردند. مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران 100 میلیون تومان، کلانشهرها 70 میلیون تومان و در سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

یکی از سولاتا متقاضیان، میزان اقساط وام می‌باشد. مبلغ اقساط وام 100 میلیون تومانی که مخصوص شهر تهران می‌باشد، 2 میلیون و 539 هزار تومان است؛ اقساط وام 70 میلیون تومانی که برای کلانشهرها است، 1 میلیون و 777 تومان می‌باشد و مبلغ اقساط وام سایر شهرها که تسهیلات آن‌ها 40 توامن است، 1 میلیون تومان می‌باشد.

 

ارتفاع برج میلاد

برج میلاد به عنوان بلندترین سازه در ایران، سومین سازه بلند خاورمیانه و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است.این برج که بعد از برج آزادی به عنوان نمادی از تهران شناخته می‌شود، ارتفاع بسیار زیادی دارد، به طوری که در روزهایی که هوا پاک است، می‌توان از بیشتر نقاط تهران برج میلاد را مشاهده کرد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است. که از این 435 متر، ارتفاع بلندترین طبقه 312 متر و ارتفاع آخرین سقف به 315 متر می‌رسد. و 120 متر باقی مانده هم ارتفاع دکل مخابراتی برج است.

قسمت‌های مختلف سازه را می‌توان شامل لابی، شفت برج و ساختمان راس برج دانست. ساختمان پای برج یا همان لابی از 6 طبقه تشکیل شده است؛ شامل: دو طبقه زیرزمین، طبقه همکف و سه طبقه فوقانی. شفت برج که سازه‌ای بتنی است، کاربری عمومی ندارد و تنها به عنوان محل دسترسی از لابی به ساختمان راس برج و محلی برای رد شدن تاسیسات شناخته می‌شود. در این شفت 6 آسانسور پرسرعت وجود دارد که با سرعت بسیار بالا شما را به راس برج خواهد رساند.

در نهایت نیز، بالاترین قسمت برج میلاد که دسترسی عمومی به آن وجود دارد، ساختمان راس برج می‌باشد که یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های راس در نوع خود به شمار می‌رود. ساختمان راس برج در 12 طبقه ساخته شده و مهم‌ترین بخش بهره برداری برج میلاد به شمار می‌رود. در مرکز ساختمان راس هم 2 دستگاه آسانسور هر کدام با ظرفیت 10 نفر وجود دارد که به جابه‌جایی بازدید کنندگان در بین طبقات ساختمان راس کمک می‌کند.

 

قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز

سیمان از مصالح مهم در صنعت ساختمان است. داغ بودن بازار خرید و فروش سیمان پاکتی به قدری داغ بود که دولت وارد عمل شد و برای کنترل معاملات و حذف قیمت دستوری سیمان، آن را وارد بورس کالا کرد. به این نحو، بورس کالا بر قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز نظارت خواهد داشت و اجازه بالا یا پایین بودن غیرمعقول قیمت پایه را نخواهد داد. با مشخص بودن قیمت پایه پاکت 50 کیلویی سیمان، قیمت معاملات بر اساس میزان عرضه و تقاضا مشخص خواهد شد.

در هنگام خرید سیمان باید دقت کنید که کیفیت و مقاومت سیمان کارخانجات مختلف، به دلیل استفاده از مواد اولیه متفاوت، با یکدیگر مشابه نخواهد بود (البته همگی از استانداردهای لازم برخوردار هستند) و کیفیت این مواد اولیه و قیمت‌ آن‌ها یکی از دلایل تفاوت قیمت سیمان کارخانجات مختلف با یکدیگر است. به جز این، نوع سیمان هم بر قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت.

سیمان‌ها از نظر تیپ انواع مختلفی دارند، که از سیمان تیپ 1 تا تیپ 5 در ایران تولید می‌شود. تفاوت میزان حرارت هیدراتاسیون و مقاومت اولیه سیمان در زمان گیرش، نکته تمایز تیپ‌های مختلف سیمان است. که هر چه تیپ سیمان بالاتر می‌رود، حرارت هیدراتاسیون آن کمتر و میزان مقاومت اولیه آن بیشتر می‌شود. این امر با تغییر در مواد اولیه و نسبت ترکیب آن‌ها با یکدیگر حاصل می‌شود.