انواع کناف

کناف از مصالح ساختمانی پیش ساخته است که به صورت صفحات گچی روکش‌دار عرضه می‌شود. کناف‌ها به نحوی جایگزین گچ‌کاری شده‌اند و از آن‌ها در ساخت سقف کاذب استفاده می‌شود. البته کاربرد کناف به سقف محدود نمی‌شود و از آن‌ برای ساخت دیوار جدا کننده و دیوار پوششی هم استفاده می‌کنند. 

قیمت کناف‌ بستگی به نوع کناف و کیفیت‌ آن دارد. انواع کناف‌ها عبارتند از کناف گچی معمولی، کناف مقاوم در برابر رطوبت، کناف مقاوم در برابر آتش و کناف مقاوم در برابر آتش و رطوبت. کناف‌های معمولی ساده‌ترین نوع کناف‌ها هستند که از آن‌ها برای مصارف معمولی استفاده می‌شود.

کناف‌های MR، کناف‌هایی مقاوم در برابر رطوبت هستند و می‌توان از آن‌ها در مناطقی مثل استخرها و سرویس بهداشتی و دیگر مناطق در معرض رطوبت استفاده کرد. کناف‌های FR، کناف مقاوم در برابر آتش هستند و از آن‌ها در مکان‌هایی که احتمال آتش‌سوزی وجود دارد استفاده می‌کنند. کناف‌های FM، که از بقیه کناف‌ها گران‌تر است، هم در برابر آتش مقاوم است و هم در برابر رطوبت.

کناف‌ها هم‌چنین در ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند که از کناف 6.5 میلی‌متری برای طرح‌های روی کار و دارای پیچ و خم، از کناف 9.5 میلی‌متری برای طرح‌های روی کار، کناف 12.5 برای اجرای سقف کاذب و دیوار و از کناف‌های 15 تا 18 میلی‌متری برای مکان‌هایی که به مقاومت بالاتری نیاز هست استفاده می‌شود.

بتن مگر

بتن مگر نوعی جدید از بتن است که همانند بتن‌های معمولی از آب، سیمان و سنگدانه تشکیل شده، اما نسبت سیمان آن کمتر و نسبت آبش بیشتر شده است. به طوری که در هر متر مکعب بتن مگر، تنها حدود 100 تا 150 کیلوگرم سیمان به کار رفته است.

بتن مگر کار تراز کردن فونداسیون را راحت‌تر کرده است و هم‌چنین می‌توان از آن در زمین‌هایی که مقاومت خوبی ندارند استفاده کرد. دیگر مزیت بتن مگر این است که جلوی نفوذ حشرات موذی به فونداسیون را می‌گیرد. از بتن مگر می‌توان به عنوان زیرسازی در جاده‌ها و راه‌ها هم استفاده کرد.

برای ساخت بتن مگر برای ساختمان‌های کوچکی که به حجم کمی از بتن مگر نیاز دارند، می‌توان از بتونیر استفاده کرد، اما برای پزوژه‌های بزرگ‌تر می‌توان از بچینگ موجود در محل استفاده کرد، یا اینکه به صورت آماده خریداری کرد و بتن مگر با تراک میکسر به محل پروژه فرستاده می‌شود.

برای اجرای بتن مگر باید از قبل خاک بستر را مرطوب کرد، بتن مگر را باید به خوبی متراکم کرد تا حباب هوا در زیر آن ایجاد نشود و روی سطح آن را هم باید با وسیله‌ای مثل شمشه صاف کرد. ضخامت بتن مگر در تمامی قسمت‌ها باید بیشتر از 5 سانتی متر باشد. بعد از آن که بتن ریزی آن تمام شده، باید به آن فرصت داد تا عمل بیاید. باید سطح آن را تا حدود 10 ساعت مرطوب نگه داشت تا عمل هیدراتاسیون انجام شود.

سیوان لند

سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که به فروش آنلاین مصالح ساختمانی می‌پردازد. در وب سایت سیوان لند تمامی مصالح مورد نیاز برای ساختمان سازی اعم از مصالح پودری (مثل سیمان و گچ)، بتن و فراورده‌های بتنی، مصالح دانه‌ای (مثل شن و ماسه و پوکه)، انواع بلوک‌های سیمانی و آجرها، تیرچه بلوک و فوم و مصالح شیمیایی و … را می توان یافت.

سیوان لند بستری را فراهم کرده تا برای فروش مصالح ساختمانی واسطه‌ها را کنار بگذارد و به فروش مستقیم مصالح و تجهیزات ساختمانی بپردازد. در نتیجه قیمت مصالح در این وب سایت پایین است و بازاری رقابتی برای فروشندگان ایجاد شده است، که همین هم خود مزید بر علت پایین بودن قیمت‌ها شده.

برای خرید مصالح از وب سایت سیوان لند کافی است تا وارد سایت آن بشوید. به قسمت ثبت نام بروید و مشخصات خود را وارد نمایید. پس از انجام این کار کارشناسان سیوان لند با شما تماس می‌گیرند تا ثبت نامتان را تکمیل کنند. بعد از آن هم می‌توانید مصالح مورد نظر خود را انتخاب و با افزودن آن‌ها به سبد خرید و وارد کردن مشخصات محل پروژه یا تحویل مصالح و پرداخت، خرید خود را تکمیل کنید.