قیمت بلوک سیمانی

بلوک سیمانی از مصالح مهم ساختمانی است که از آن در ساخت دیوار و سقف استفاده می‌شود. این بلوک‌ها از سیمان، آب و سنگدانه ساخته شده‌اند. بلوک‌های سیمانی انواع بسیار مختلفی دارند که در این میان می‌توان به بلوک‌های سیمانی سبک، بلوک‌های سیمانی سنگین، بلوک‌های سیمانی صنعتی و بلوک‌های هبلکس، پرلیت، لیکا، یونولیت و معدنی اشاره کرد. قیمت بلوک سیمانی بسته به این که از چه نوعی باشد و ابعاد آن چقدر باشد، متفاوت است.

قیمت بلوک صنعتی بر اساس مدل و مواد اولیه به کار رفته در آن متفاوت است. مثلا این که پوکه معدنی در ساخت آن استفاده شده باشد یا از پوکه صنعتی، قیمت‌ آن‌ها با هم فرق می‌کند. از دیگر موارد تاثیرگذار بر قیمت بلوک‌های سیمانی می‌توان به تعداد جداره‌ی بلوک، ابعاد آن، کیفیت بلوک و مواد اولیه به کار رفته در آن و هم‌چنین هزینه ارسال و حمل و نقل آن اشاره کرد.

 

شما در هنگام خرید بلوک باید دقت کنید که بر اساس محل کاربرد، بلوک مناسب را انتخاب کنید, چون برای مثال بلوکی که برای تیغه‌های داخلی استفاده می‌شود را نمی‌توان در تیغه‌های خارجی به کار گرفت. شرایط آب و هوایی نیز در انتخاب بلوک تاثیرگذار است. چون مثلا بهتر است در مناطق مرطوب از بلوک‌های چند جداره و سبک استفاده کرد. در هنگام خرید بلوک سیمانی به کارخانه سازنده آن هم دقت کنید و برای این که بلوکی باکیفیت داشته باشید، از فروشندگان معتبر خرید خود را انجام دهید.

مبلغ وام ودیعه مسکن 1402

وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلاتی اعطایی توسط دولت است که آن را با هدف کمک به مستاجران به آن‌ها اعطا می‌کند. شروع اعطای این تسهیلات از سال 1401 بود و در آن سال به حدود 920 هزار خانوار اجاره نشین، وام داده شد. این متقاضیان برای دریافت وام، در سامانه جامع اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند.

در سال جاری نیز اجاره‌نشینان می‌توانند با ورود به این سامانه و ثبت نام در آن، درخواست وام کمک هزینه ودیعه مسکن بدهند. این متقاضیان می‌بایست حتما متاهل باشند، اجاره نامه رسمی داشه باشند و تاریخ اجاره نامه آن‌ها باید حداکثر تا پایان زمان ثبت نام برای وام باشد. در مورد افرادی که متاهل نیستند هم شرایطی استثنا در نظر گرفته شده و به آقایان یا بانوان دارای طلاق نامه رسمی و صاحب فرزند، نخبگان علمی، معلولان معرفی شده از سوی بهزیستی و هم‌چنین زنان مجرد خودسرپرست بالای 35 سال این وام تعلق می‌گیرد.

 

مبلغ وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ برای شهر تهران تا سقف 100 میلیون تومان، برای سایر مراکز استان‌ها تا سقف 70 میلیون تومان و برای سایر شهرستان‌ها تا سقف 40 میلیون تومان اعلام شده است. که میزان سود این وام 13 درصد بوده و مدت زمان بازپرداخت آن هم 5 ساله است.

ساعت کار مترو تهران

ساعت کار معمول مترو تهران از ساعت 5:30 صبح تا ساعت 10:30 شب بوده است. اما در تابستان امسال و از تاریخ 16 خرداد تا 15 شهریور ساعت کار مترو تهران به 4:30 صبح تا 10 شب تغییر پیدا کرده است.

مترو تهران دارای 7 است که تقریبا تمام نقاط شمال و جنوب، شرق و غرب را به هو وصل می‌کنند. خط 1 این مترو که دارای 29 ایستگاه است از تجریش به سمت کهریزک می‌رود. خط 2 مترو تهران از صادقیه تا فرهنگ‌سرا است و 22 ایستگاه دارد. خط 3 از قائم تا آزادگان است و 24 ایستگاه دارد.خط 4 با 19 ایستگاه از کلاهدوز به سمت ارم سبز است.

 

خط 5 که 11 ایستگاه دارد از گلشهر به سمت صادقیه می‌رود. خط 6 دارای دو نیمه‌ی شرقی و غربی است که نیمه شرقی آن با 6 ایستگاه از دولت‌آباد تا امام حسین و خط غربی آن با 4 ایستگاه از شهید ستاری تا دانشگاه تربیت مدرس است. و در نهایت خط 7 مترو تهران از بسیج تا میدان صنعت می‌رود و دارای 15 ایستگاه می باشد.